Formation Zero Data Loss Recovery Appliance Overview

Prix: 1 422 €Durée: 2 joursCode de Réference: D96091 Catalogue
Oracle ZDLRA
Print Friendly, PDF & Email

The Zero Data Loss Recovery Appliance Overview course introduces you to the most comprehensive and configurable database protection solution available from Oracle. You will learn the concepts that are needed to plan for and deploy the Recovery Appliance in data centers.

A l’issue de cette formation Oracle, vous serez capable de :

• Install and configure the Recovery Appliance
  • Configure Protected Databases
  • Understand ZDLRA protection policies and best practices
  • Perform disaster recovery with replication
  • Integrate with Media Managers for Archival Backups
  • Apply operational best practices and perform troubleshooting
  • Create and manage reports
  • Describe ZDLRA functions and features

Public

Cette formation Zero Data Loss Recovery Appliance Overview s’adresse aux administrateurs, administrateurs de base de données et implementer.

Avoir suivi les formations :
  • Oracle Database : Administration Workshop
  • Oracle Database : Backup and Recovery Workshop
  • ou disposer de connaissances et compétences équivalentes.

Avoir connaissance des stratégies de sauvegardes ainsi que des compétences RMAN.

Compréhension de l’anglais et du vocabulaire anglais spécifique IT.

Vous souhaitez faire vérifier vos prérequis ? Contactez-nous pour l’organisation d’un entretien téléphonique avec un de nos consultants formateurs.

• Course Overview
    • The Zero Data Loss Recovery Appliance Solution
    • Recovery Appliance Functions and Features
    • Recovery Appliance Installation
    • Recovery Appliance Configuration
    • Protected Databases Configuration
    • Optimizations and Performance Tuning
    • Disaster Recovery with Replication
    • Recovery Appliance Integrated Media Management
    • Maintenance and Patching
    • Diagnostics and Troubleshooting
    • Reporting with BI Publisher

Méthodes pédagogiques

Alternance d'apports théoriques et d'exercices avec un vaste choix d'exercices pratiques et de scénarios d'atelier permettent de mettre en œuvre les connaissances acquises.

La dernière version du support, en anglais, vous est transmise par voie dématérialisée. Vous aurez à votre disposition un eKit contenant tous les matériels de cours de votre formation. Celui-ci peut être téléchargé jusqu’à 180 jours après votre formation.

Afin d’évaluer l’acquisition de vos connaissances et compétences, il vous sera remis une grille d’auto-évaluation, qui sera à compléter à la fin de chaque module pratique, ainsi qu’à la fin de la formation.

Les plus de cette formation Oracle Enterprise Manager

Students will benefit from learning about Oracle Recovery Appliance features, installation configuration, maintenance and diagnostic tools, in addition to disaster recovery implementation and tape library integration. Students will learn how to enroll protected databases to the system, how to create protected policies for them and how to monitor and schedule RMAN backups and recovery tasks using the Oracle Enterprise Manager Cloud Control web user interface and the Command-Line tool. Finally they will learn how to create powerful reports to get metrics from the system and summaries of the different backup and recovery executed jobs.

Print Friendly, PDF & Email
    retour vers le catalogue des formations